foto spt 3 12

tyrimas

JONAVOS RAJONO ŠVIETIMO PAGALBOS TARNYBOS PEDAGOGINĖS PSICHOLOGINĖS PAGALBOS SKYRIAUS
PASLAUGŲ VERTINIMO APKLAUSOS REZULTATAI

Tyrimo tikslas. Įvertinti, kaip ugdymo įstaigų vadovai, pedagogai ir specialistai vertina švietimo pagalbos tarnybos pedagoginio psichologinio skyriaus teikiamas paslaugas, koks yra papildomų paslaugų poreikis.
Tyrimo metodas. Visoms Jonavos rajono ugdymo įstaigoms 2021 m. gruodžio mėnesį elektroniniu paštu nusiųstas prisijungimas prie internetinės apklausos, parengtos remiantis skyriaus veiklos sritimis. 
Tyrimo imtis. Apklausą pilnai užpildė 72 respondentai. Apklausoje nuomonę išreiškė 50 pedagogų (71 proc.), 12 švietimo pagalbos specialistų (17 proc.), 8 įstaigų vadovai (11 proc.).


Tyrimo rezultatai. Žemiau pateikiami apibendrinti apklausos rezultatai.Respondentų buvo klausiama iš kur jie sužinojo apie pedagoginės psichologinės pagalbos skyriaus teikiamas paslaugas. Beveik pusė tyrimo dalyvių (43,6 proc.) informaciją gavo iš įstaigos vadovo, 37 (29 proc.) – iš kolegų, 22 (17,26 proc.) iš interneto, socialinių tinklų. Verta pažymėti, jog žmonės negauna informacijos apie skyrių iš medikų.

  1. Skyriaus specialistų darbo vertinimas. Dauguma respondentų (60-70 proc.) sutinka arba visiškai sutinka, kad skyriaus specialistai:
    • skiria pakankamai laiko paslaugoms atlikti;
    • atsiradus nenumatytoms aplinkybėms ir iškilus problemoms, operatyviai imasi jas spręsti;
    • sėkmingai sprendžia respondentų problemas;
    • pagarbiai/ mandagiai aptarnauja;
    • suteikia tikslingą ir teisingą informaciją apie paslaugų teikimą;
    • vertinimo aprašai ir rekomendacijos yra suprantami ir aiškūs.

Daugiau nei pusė apklaustųjų sutinka arba visiškai sutinka, jog specialistai atsižvelgia į pasiūlymus (skundus), tačiau dažniau (40 proc.) žymėtas atsakymas ,,nei sutinku, nei nesutinku“. Keliama prielaida, kad respondentai negali atsakyti ar skyriaus specialistai atsižvelgia į pasiūlymus bei skundus, nes jų šie apklausos dalyviai nėra teikę.

  1. Teikiamų paslaugų kokybės vertinimas. Apklausoje dalyvavę ugdymo įstaigų atstovai išreiškė savo nuomonę apie atliekamų specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimo, konsultavimo, rekomendacijų ugdymui teikimo, bendradarbiavimo, sunkių atvejų aptarimo, švietėjiškos veiklos vykdymo. Dažniausiai visas šias paslaugas respondentai vertina gerai. Pakankamai gerai, gerai, labai gerai arba puikiai paslaugų kokybę įvertina 69-75 proc. apklaustųjų.

Papildydami paslaugų vertinimą skalėmis atvirame klausime, keli respondentai pasisako pasigendantys bendradarbiavimo, ne visuomet sutinka su specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimų rezultatais.

  1. Apklausos dalyviai pažymėjo, kokios papildomos paslaugos jiems būtų aktualios, atvirame klausime išsakė asmeninę nuomonę dėl paslaugų poreikio. Daugiau nei trečdalis respondentų norėtų sulaukti skyriaus specialistų pagalbos pritaikant ir individualizuojant ugdymo programas. Vieną įstaigą domintų mokymai komandoms, kaip dirbti su konkrečia metodika, konsultacijos dėl konkrečių priemonių įsigijimo, aplinkos kūrimo.
  1. Kilusius neaiškumus, susipažinus su specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimo pažyma ir rekomendacijomis, beveik pusė apklausoje sudalyvavusių ugdymo įstaigų pedagogų bei specialistų norėtų aptarti gyvai (46,5 proc.), kiek mažesniam skaičiui respondentų tinka neaiškumus tikslintis nuotoliniu būdu (telefonu, el. paštu).

Išvados:

  1. Informacija apie pedagoginės psichologinės pagalbos skyriaus veiklą, paslaugas gaunama iš ugdymo įstaigos vadovų, kolegų. Svarstytina didinti sistemingą informacijos apie įstaigos veiklą sklaidą viešojoje erdvėje.
  2. Dauguma respondentų palankiai vertina skyriaus specialistų darbą, yra patenkinti paslaugų kokybe.
  3. Kai kurių ugdymo įstaigų atstovai pageidautų intensyvesnio bendradarbiavimo.
  4. Kiek daugiau nei trečdaliui apklaustųjų būtų aktuali specialistų pagalba pritaikant ir individualizuojant ugdymo programas.
  5. Kylančius klausimus, neaiškumus pedagogai, specialistai labiau linkę aptarti gyvai.

Renginiai

Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
1
5
6
7
13
14
16
Date : 2024-04-16
18
Date : 2024-04-18
20
21
27
28
30
Date : 2024-04-30

Renginių registracija

Projektai