Prisimenant netolimą praeitį...
2019-2021 metais savivaldybės švietimo įstaigos dalyvavo nacionaliniame projekte „Lyderių laikas 3“ (LL3). Siekis - švietimo sistemoje skatinti lyderystei palankią aplinką, inicijuoti ir vykdyti kokybinius pokyčius savo organizacijose.
Savivaldybėje suburta ir įteisinta kūrybinė komanda veiklų įgyvendinimui.
Vykdytas komandos parengtas pokyčio projektas (PP) „Tarpusavio sąveika stiprinant pažinimo kompetenciją (mokėjimo mokytis gebėjimus)“.
Modeliuojant PP temą ir planuojamas veiklas orientuotasi į tai, kaip galėtume skatinti glaudesnį švietimo įstaigų bendradarbiavimą, padėsiantį ugdyti mokinių pažinimo kompetenciją.
Projekto metu tikslingai organizuotas mokytojų kompetencijų tobulinimas.
Dalyje mokyklų susibūrė iniciatyvių/inovatyvių mokytojų komandos (IMK). Mokyklose atsirado daugiau pasidalytosios lyderystės, atsiskleidė darbuotojų sutelktumas organizuojant renginius.
Bendradarbiavimas tarp rajono mokyklų tapo aktyvesnis: dalyvauta įvairiose veiklose kartu su mokyklomis partnerėmis.
***
Pasibaigus LL3 projektui suburta ir įteisinta komanda projekto tvarumui užtikrinti. Komandos tikslas - užtikrinti PP idėjų tęstinumą ir, remiantis savivaldybės mokinių pažangos ir pasiekimų stebėsenos duomenimis, skatinti ugdymo įstaigų bendradarbiavimą stiprinant profesinius dialogus tarp mokytojų bei organizuoti veiklas, ugdančias mokinių matematinius gebėjimus.
2021-2022 m. m. bei 2022-2023 m. m. ir toliau inicijuotos įvairios veiklos rajono mastu ir ugdymo įstaigų lygmenyje, įtraukiant mokytojus, mokinius, tėvus. Buvo siekiama išlaikyti bendruomenių tarpusavio bendradarbiavimą.
Kas naujo šiandien
LL3 projekto vykdymo eigoje susiformavo suvokimas, kad, pasibaigus projekto įgyvendinimo laikui, būtina tęsti pradėtas veiklas ir eiti „gilyn“. Savivaldybei pasitaikius galimybei dalyvauti „Tūkstantmečio mokyklų“ (TŪM) programoje atsirado proga ir LL3 pradėtų veiklų tęstinumui kitame lygmenyje.
Remiantis savivaldybės švietimo būklės apžvalga ir kitais dokumentais darytina išvada, kad mokymosi pažanga savivaldybės mokyklose nėra tvari, tad dalyvavimo TŪM programoje siekis - kelti mokinių mokymosi motyvaciją ir tuo pačiu pagerinti pasiekimus (teikiant prioritetą matematikai), plėtoti patirtinį mokymąsi ir toliau stiprinti mokyklų tinklaveiką.
Matome, kad vykdyto LL3 projekto esmė glaudžiai siejasi su TŪM tikslais, todėl tiesiog natūraliai „neriame į gylį“... Tikimės, kad TŪM programos dėka pasitelkiamos kultūrinės, meninės ir kt. priemonės pasitarnaus kiekvienos rajono mokyklos bendruomenės ūgčiai ir mokymosi pažangai didinti.
***
Ir toliau lauksime iš mokyklų žinių apie vykdomas veiklas. Skelbkite jas Švietimo pagalbos tarnybos, Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus bei kt. internetinėse svetainėse.
Sėkmės!
Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vyriausioji specialistė Danguolė Deikienė
Rugsėjo 13 d. Jonavos ,,Neries“ pagrindinėje mokykloje startavo VšĮ „ISADD Lietuva“ vykdomas 2014–2021 m. Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo programos „Sveikata“ projektas ,,Socialinės integracijos stiprinimas taikant ABA metodiką vaikams ir jaunuoliams, turintiems autizmo spektro ir kitų raidos sutrikimų“.
Įgyvendinant šį projektą siekiama stiprinti psichinės sveikatos paslaugas bendruomenėje bei gerinti vaikų ir jaunimo gerovę, kuriant pagalbos būdus ir metodus pažeidžiamiems vaikams ir jaunimui.
Projektu bus siekiama sukurti ir įdiegti veiksmingą metodų ir integruotų paslaugų pažeidžiamiems vaikams kokybinę sistemą, taip užtikrinant vaikų gerovę ,,Neries“ pagrindinėje mokykloje. Projekto tikslas – visapusiškai pritaikyti moksliniais tyrimais pagrįstą ABA metodiką, kurios pagalba bus mažinami autizmo spektro (ir kitų raidos) sutrikimų požymiai jų turintiems vaikams, didinant socialinę integraciją ir pilnavertišką įtraukimą į švietimo sistemą.
Siekiant tikslo bus vykdomos dvi pagrindinės veiklos: ABA terapijos taikymas autizmo spektro sutrikimų turinčiam vaikui jo natūralioje aplinkoje (aktyviai įtraukiant šeimą) bei mokymai pagalbos mokiniui specialistams, pedagogams, mokytojų padėjėjams, dirbantiems su autizmo spektro sutrikimą turinčiais vaikais ugdymo įstaigose pagal ABA metodiką. Šios veiklos užtikrina kryptingą veikimą – ABA metodikos pagalba suburiama komanda (pedagogas, mokytojo padėjėjas, vaikas, jo šeima) – tokiu būdu efektyviai ugdomas vaikų savarankiškumas, jų kalbėjimo, komunikacijos, žaidimo, skaitymo, matematikos, rašymo gebėjimai bei formuojamas tinkamas elgesys: pykčio kontrolė, mandagus ir atsakingas bendravimas visuomenėje, saugus elgesys nepažįstamoje aplinkoje.
Įtraukiojo ugdymo tikslas – pagal galimybes visus vaikus ir jaunuolius su specialiaisiais ugdymosi poreikiais įtraukti į ugdymo procesą. Įgytos specialios žinios padės pedagogams, mokyklos bendruomenės nariams, specialistų komandai efektyviau spręsti kylančias problemas ir susidoroti su iššūkiais.
Jonavos ,,Neries“ pagrindinės mokyklos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Sonata Paliukienė
Rugsėjo 8 dieną į Kauną susirinko Kauno regiono švietimo pagalbos centrų atstovai, atsakingi už suaugusiųjų neformaliojo švietimo koordinavimą rajonuose. Susitikimo dalyviai turėjo galimybę dalyvauti projekto „PEACE“ baigiamojoje konferencijoje „Švietėjų įgalinimas organizuoti traumą patyrusių suaugusiųjų mokymąsi“.
Po konferencijos švietimo pagalbos centrų atstovai dalyvavo pasitarime-diskusijoje, kurios metu buvo dalinamasi patirtimis koordinuojant neformalųjį suaugusiųjų švietimą, įvardintos ir aptartos problemos: kaip tirti suaugusiųjų mokymosi poreikius, kaip paskatinti tarpinstitucinį neformaliojo suaugusiųjų švietimo paslaugų teikėjų bendradarbiavimą.
Bendradarbiavimo renginį vainikavo edukacija – architektūrinis maršrutas „Modernizmo atspindžiai laikinojoje Lietuvos sostinėje“, Europos paveldo ženklu pažymėtame name K. Donelaičio g. 19.
Dėkojame Kauno rajono švietimo centrui už iniciatyvą ir suorganizuotą susitikimą.
Jonavos ŠPT informacija