2024-02-19
Jonavos ,,Neries“ pagrindinėje mokykloje baigėsi VšĮ „ISADD Lietuva“ vykdomas 2014–2021 m. Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo programos „Sveikata“ projektas ,,Socialinės integracijos stiprinimas taikant ABA metodiką vaikams ir jaunuoliams, turintiems autizmo spektro ir kitų raidos sutrikimų“.
Įgyvendinant šį projektą Lietuvos mažose ir vidutinėse savivaldybėse, taip pat ir Jonavos savivaldybėje, buvo siekiama stiprinti psichinės sveikatos paslaugas bendruomenėje bei didinti vaikų ir jaunimo gerovę, kuriant pagalbos būdus ir metodus pažeidžiamiems vaikams ir jaunimui. Projekto tikslas – visapusiškai pritaikyti moksliniais tyrimais pagrįstą ABA metodiką, kurios pagalba būtų galima mažinti autizmo spektro (ir kitų raidos) sutrikimų požymius jų turintiems vaikams, didinant socialinę integraciją ir pilnavertišką įtraukimą į švietimo sistemą.
Tikslui pasiekti buvo vykdomos dvi pagrindinės veiklos: ABA terapijos taikymas autizmo spektro sutrikimų turinčiam vaikui jo natūralioje aplinkoje (aktyviai įtraukiant šeimą), šeimų konsultavimas bei mokymai pagalbos mokiniui specialistams, pedagogams, mokytojų padėjėjams pagal ABA metodiką dirbantiems su autizmo spektro sutrikimą turinčiais vaikais ugdymo įstaigose.
2024-02-12
Vasario 7 dieną Jonavos ŠPT salėje vyko meninio skaitymo konkursas, kurio dalyviai su visais susirinkusiais dalijosi meile literatūrai ir raiškiam žodžiui.
Šį gražų ir prasmingą renginį jautria smuiko melodija pradėjo Senamiesčio gimnazijos smuikininkė Ugnė Grizickaitė. Konkurso dalyvius pasveikino vedėjai Melita Tauginaitė ir Justas Smailys. Pristačius vertinimo komisiją, paskelbus konkurso pradžią, vienas paskui kitą dešimt V–VIII klasių konkurso dalyvių skaitė žinomų, laiko patikrintų lietuvių autorių grožinės literatūros kūrinius. Visus pakerėjo Gustė Barkauskaitė, Raimundo Samulevičiaus progimnazijos 6 kl. mokinė (mokytoja R. Masiliūnienė), įtaigiai perskaičiusi L. Darbutaitės kūrinį ,,Močiutės ruduo“. Gustė ir tapo nugalėtoja ir iškovojo teisę atstovauti rajonui regiono konkurse Šakiuose. II vietą iškovojo Kotryna Jakštaitė, Justino Vareikio progimnazijos 8 kl. mokinė (mokytoja D. Kloniūnienė), o trečioji vieta atiteko Kristinai Kulinkevičiūtei, Kulvos Abraomo Kulviečio mokyklos 8 kl. mokinei (mokytoja N. Matulevičienė)
Po pertraukos į sceną žengė I–IV klasių gimnazistai. Raiškiojo žodžio šventė tęsėsi. Vyresniųjų klasių mokiniai prikaustė klausytojų dėmesį ir salėje vyravo neįprasta tyla, kurioje skambėjo skaitovų įtaigus ir emocionalus žodis. Komisija pasitarusi nusprendė, kad pirmąją vietą skirs dviem atstovėms: Gytei Mačiulytei, Senamiesčio gimnazijos Ia klasės mokinei (mokytoja J. Sedleckienė) ir Aistei Cvilikaitei, Jeronimo Ralio gimnazijos Ib klasės mokinei (mokytoja O. Bartušienė). Jos ir atstovaus rajonui Šakiuose. Antroji vieta atiteko Džiugui Januškai, Jeronimo Ralio gimnazijos Ib klasės mokiniui (mokytoja O. Bartušienė), o trečiąją vietą komisija skyrė dviem dalyvėm: Monikai Kudokaitei, Senamiesčio gimnazijos antrokei (mokytoja T. Jarmalienė) ir Elvijai Zvicevičiūtei, Jeronimo Ralio gimnazijos abiturientei (mokytoja V. Budraitienė)
Įteikus diplomus nugalėtojams ir padėkas konkurso dalyviams, belieka linkėti sėkmės regioniniame etape.
Jonavos rajono lietuvių kalbos mokytojų metodinės grupės pirmininkė O. Bartušienė
2024-01-31
Mokykla – tai vieta, kurioje mokiniai ne tik įgyja žinių ir ugdosi kompetencijas, bet mokosi bendrauti, dalintis emocijomis ir išgyvenimais, kuria santykius ne tik su savo bendraamžiais, bet ir su vyresniais mokiniais, mokytojais, mokyklos darbuotojais. Mokykloje susiformavusios patirtys nulemia vaiko ateities pasirinkimus, formuoja elgesio įpročius, charakterio savybes. Mokykla tampa erdve, kurioje tenka išmokti būti savimi, priimti nustatytas taisykles, neretai spręsti įvairius konfliktus ir išmokti suvaldyti kylančias įtampas.
Šiais mokslo metais Jonavos „Neries“ pagrindinėje mokykloje tarp mokinių kylančius ginčus ir konfliktus konstruktyviai spręsti padeda mokyklinė mediacija. Mediacija – tai galimybė bendrauti kitaip, išgirsti kito nuomonę, išsakyti savo jausmus, problemas, gauti atsakymus į kylančius klausimus, priisimti atsakomybę už savo veiksmus. Mokyklos psichologė Snieguolė Cėgienė, Mykolo Romerio universitete baigė mediacijos mokymus ir įgijusi mediatorės specializaciją, sėkmingai taiko mediacijos būdus ne tik kalbėdamasi su mokiniais, bet ir bendraudama su mokinių tėvais, mokytojais, klasių vadovais. Pasak psichologės mokiniams labai svarbu kalbėtis apie tai, kas neramina, dėl ko kyla pyktis, kaip suvaldyti emocijas, atsiprašyti, kaip išmokti pasakyti gerą žodį, parodyti, kad šalia esantis tau yra svarbus, o mediacija tam suteikia puikias galimybes. Mediacijos mokymų metu įgytos žinios padeda nešališkai išanalizuoti kylančias problemas, tarpininkauti pokalbio dalyviams, kad jie patys rastų tinkamiausius konflikto sprendimo būdus.
Pažinti save, ugdyti empatiją, mokytis tinkamai išreikšti savo emocijas psichologė Snieguolė mokinius moko ne tik individualių ar grupinių susitikimų metu, bet ir ne vienerius metus Jonavos „Neries“ pagrindinėje mokykloje veikiančioje Savęs pažinimo grupėje, kurioje saugiai ir jaukiai jaučiasi visi mokiniai: turintys įvairių patirčių ir išgyvenimų, įvairių mokymosi poreikių, mokiniai, atvykę iš Ukrainos ir visi, kurie nori pasikalbėti, pabūti kartu gurkšnojant mėtų arbatą. O psichologės suburti mokiniai savanoriai („Neries“ savanoriai) talkina daugelyje mokyklos švenčių ir renginių, lankosi mokyklos specialiojo ugdymo skyriuje, atstovauja mokyklai konferencijose, dalinasi savo patirtimi su kitų mokyklų mokiniais.
Džiugu, kad Jonavos „Neries“ pagrindinėje mokykloje dirbantys savo srities profesionalai, savo darbui atsidavę ir mokyklai įsipareigoję žmonės padeda kurti ir puoselėti įtraukiojo ugdymo nuostatomis paremtą mokyklos kultūrą, ugdyti vertybes ir siekti, kad kiekvienas mokinys išsiugdytų gebėjimą būti atsakingu, empatišku, gebančiu prisiimti atsakomybę ir būti atsakingu už savo ateitį.
Jonavos „Neries“ pagrindinės mokyklos direktorė G.Gečienė
2024-01-25
Siekiant skatinti aktyvų ir efektyvų mokinių bendradarbiavimą ir komunikavimą dalijantis gerąja STEAM projektinės veiklos patirtimi, Jonavos vaikų lopšelyje-darželyje „Bitutė“ sausio 23 d. įvyko rajoninė priešmokyklinio amžiaus vaikų konferencija „Mano STEAM projektas“.
Į renginį susirinko jaunųjų pranešėjų komandos iš Jonavos miesto lopšelių-darželių „Dobilas“, „Lakštingalėlė“, „Pakalnutė“, „Saulutė“, „Bitutė“ ir Panerio pradinės mokyklos. Vaikai pristatė savo patirtis įgyvendinant grupės projektus: „Aš matomas ir nematomas“, „Tvarumo laboratorija“, „Baliono galios“, „Kaip užauginti saldainį“, „STEAM ir inovacijų miestas“ ir „Sniegomobilis“. Vaikų pranešimuose buvo nagrinėjamos šios temos: pažintis su kūno sandara, gydytojo profesija, tvarūs būdai pasigaminti priemones kūrybai, ekologiškumas, cheminės ir fizinės savybės, eksperimentavimas su medžiagomis, konstravimas, programavimas, inžineriniai ir architektūriniai bandymai, inovacijų svarba besikeičiančiame pasaulyje. Konferencijos organizatorius, dalyvius ir svečius sužavėjo puikūs priešmokyklinukų tiriamosios veiklos, mokslinio ir kritinio mąstymo, viešojo kalbėjimo, skaitmeninių technologijų panaudojimo gebėjimai.
Išklausę visų pranešimų tiek vaikai, tiek juos paruošę mokytojai bei renginio viešnios Jonavos r. savivaldybės Švietimo skyriaus kultūros ir sporto poskyrio vedėja Rita Lisauskienė ir Jonavos r. švietimo pagalbos tarnybos Mokytojų švietimo skyriaus vedėja Loreta Bizokienė reflektavo konferencijos veiklas su virtualiu įrankiu „Linoit“.
Konferencijos dalyviai suprato, kad norėdami kuo geriau pažinti supantį pasaulį, visi turime tapti smalsiais „kodėlčiukais“, o mūsų veiklą turi nuolat lydėti klausimai „kodėl?“, „kaip?“, „kas nutiktų, jei...?“, „ko reikia, kad...?“.
Renginyje turėjome puikią galimybę pasimokyti vieni iš kitų ir ieškoti naujų, priešmokyklinio amžiaus vaikams aktualių projektinės bei tiriamosios veiklos temų.
Direktorė Violeta Skodienė
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Erika Orlauskienė